Vill du ingå i vårt team med delansvar för löneuppdragen på en redovisningsbyrå med stora ambitioner?
Om tjänsten
Rollen innebär en tät dialog med kunderna då vi erbjuder en hög servicegrad med stort kundfokus. Det är viktigt att du som ny delar den gemensamma ansvarskänslan att leverera ett bra resultat och samtidigt skapa goda relationer med företagets kunder.
Du välkomnas till ett kontor med bra stämning och ett öppet klimat. Här får du möjlighet att växa i din arbetsroll och bredda dina kunskaper inom ekonomiområdet.
Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift kommer att kretsa kring lönehantering från ax till limpa. Hos flertalet av våra kunder inkluderar det även pension, rapportering till försäkringskassan, statistik till SCB mm. Arbetsdagarna är varierande och innebär mycket kontakt med kunderna för att hjälpa till med deras lönefrågor.
Vi söker dig som
Du har minst 2 års erfarenhet där löneadministration har varit din primära uppgift.
Det är meriterande om du sedan tidigare arbetat med lön avseende flera olika bolag samt har kunskap om kollektivavtal osv. Som person är du ansvarsfull och noggrann. Då tjänsten innebär kundkontakt är det viktigt att du har ett naturligt sätt att skapa goda relationer till dina kunder samt bidrar till ett gott samarbete med dina kollegor. Vidare är du självgående i ditt arbete och mån om att komma i mål med uppgifter med ett gott resultat.
Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har grundläggande kunskaper i Microsoft Office program. Det finns inga krav på övriga systemkunskaper men har du erfarenhet av Kontek Lön eller Flex Lön är det meriterande.