Nyheter - Payday Löner & Redovisning AB

Låt inte GDPR komma emellan oss!

Låt inte GDPR komma emellan oss!

Vi gjorde ett e-post utskick i maj gällande signering av personuppgiftsbiträdesavtal och har uppmärksammat att några kunder har missat att signera detta.

Då vi behandlar era personuppgifter hos oss behöver vi upprätta detta avtal mellan oss enligt nya GDPR förordningen.
Låt behörig firmatecknare signera avtalet och var noga med att kontrollera företagets namn och organisationsnummer på personuppgiftsbiträdesavtalet.
Det nya personuppgiftsbiträdesavtalet ersätter motsvarande bestämmelser i vårt samarbetsavtal och gäller från och med 25 maj 2018.

Läs mer om hur vi jobbar med GDPR på vår webbplats.
http://www.payday.se/om/gdpr

Läs mer om det nya regelverket på Datainspektionens webbplats.
http://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen


Bolagsverkets nya app

Nu lanserar Bolagsverket en app där företagare får tillgång till sina företagsuppgifter direkt i mobilen, helt kostnadsfritt.

 

I appen kan företagare se aktuella uppgifter om sitt företag, följa sina senaste ärenden hos Bolagsverket och ladda ner sitt registreringsbevis eller sin årsredovisning gratis.

De vanligaste företagsformerna visas i appen och för att logga in måste man vara registrerad i ett företag, till exempel som styrelseledamot.

 

I mitten av juni kommer fler funktioner i appen, då blir det också möjligt att ändra sin eller företagets adress.
Ladda ner appen i App Store och Google Play.

Mer info finns på bolagsverket.se/app


GDPR – information

Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen GDPR i kraft.

Enligt artikel 28 i dataskyddsförordningen ska ett skriftligt avtal upprättas om den behandling av personuppgifter som biträdet ska utföra.
De som anlitar Payday Löner & Redovisning AB olika tjänster kommer därför inom kort att få nya avtal att signera digitalt.


Vi söker en Löneadministratör

Du välkomnas till ett kontor med bra stämning och ett öppet klimat. Här får du möjlighet att växa i din arbetsroll och bredda dina kunskaper inom ekonomiområdet.

Arbetsbeskrivning
Din huvudsakliga uppgift kommer att kretsa kring lönehantering från ax till limpa. Hos flertalet av våra kunder inkluderar det även pension, rapportering till försäkringskassan, statistik till SCB mm. Arbetsdagarna är varierande och innebär mycket kontakt med kunderna för att hjälpa till med deras frågor.

Vi söker dig som
Har minst 2 års erfarenhet där löneadministration har varit din primära uppgift. Som person är du ansvarsfull och noggrann. Då tjänsten innebär kundkontakt är det viktigt att du har ett naturligt sätt att skapa goda relationer till dina kunder samt bidrar till ett gott samarbete med dina kollegor. Vidare är du självgående i ditt arbete och mån om att komma i mål med uppgifter med ett gott resultat.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har grundläggande kunskaper i Microsoft Office program. Det finns inga krav på övriga systemkunskaper men har du erfarenhet av Kontek Lön, Visma Lön eller Flex HRM är det meriterande.

Om företaget
Payday är ett konsultföretag som arbetar med lönehantering och redovisning för små och medelstora företag. Vi är idag 8 medarbetare som arbetar i fina lokaler nära Tyresö. Vi har stor efterfrågan på våra tjänster och söker nu ytterligare en person till vårt team. Kontoret är rökfritt och här finns hundar.

Omfattning
Tjänsten är heltid.

Din ansökan med CV och ett personligt brev skickar du till Susanne Odelvall e-post susanne@payday.se
Vi har en löpande urvalsprocess så du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.


Vi söker en Redovisningskonsult

Du välkomnas till ett kontor med bra stämning och ett öppet klimat. Här får du möjlighet att växa i din arbetsroll och bredda dina kunskaper inom ekonomiområdet.

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter blir huvudsakligen att sköta löpande bokföring och göra bokslut och deklaration för ett antal av våra kunder. I arbetet ingår bokföring, avstämningar, rapportering, skattefrågor, bokslut, deklarationsarbete och en fortlöpande kontakt med kunder. Våra kunder är främst ägarledda bolag och finns i princip i alla branscher.

Vi söker dig som
Har minst 2 års erfarenhet av motsvarande arbete på redovisningsbyrå eller liknande. Som person är du driven och social. Du är kommunikativ och anpassningsbar samtidigt som du är noggrann och mån om att göra rätt från början. Du är effektiv och gillar att få saker och ting gjorda. Struktur och organisation är viktigt för dig och service ligger dig varmt om hjärtat.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har grundläggande kunskaper i Microsoft Office program. Det finns inga krav på övriga systemkunskaper men har du erfarenhet av Vismas programserie är det meriterande.

Om företaget
Payday är ett konsultföretag som arbetar med lönehantering och redovisning för små och medelstora företag. Vi är idag 8 medarbetare som arbetar i fina lokaler nära Tyresö. Vi har stor efterfrågan på våra tjänster och söker nu ytterligare en person till vårt team. Kontoret är rökfritt och här finns hundar.

Omfattning
Tjänsten är heltid.

Din ansökan med CV och ett personligt brev skickar du till Susanne Odelvall e-post susanne@payday.se
Vi har en löpande urvalsprocess så du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.


Arbetsgivarnytt 2018-02-08


Personuppgiftsbiträdesavtal mellan arbetsgivare och fackföreningar ska inte tecknas

Personuppgiftsbiträdesavtal tecknas mellan en personuppgiftsansvarig och en fysisk eller juridisk person som behandlar personuppgifter för den ansvariges räkning, ett s k personuppgiftsbiträde. Arbetsgivare ska inte teckna biträdesavtal med fackföreningar för överföringar av exempelvis personnummer och fackligt medlemskap mellan parterna eftersom arbetsgivare även utan sådant avtal har en laglig rätt att behandla sådana personuppgifter och gör det för sin egen räkning.

Läs mer här.


Payday satsar på aktivitet och rörelse under arbetstid

Vårt fokus är att personalen skall må bra, syftet med den här satsningen är att vi ska bryta vårt arbetsmönster.
Vi sitter ner och jobbar väldigt mycket och när man börjar känna sig lite trött och seg så är det perfekt göra en övning både för att rensa hjärnan lite och att må bra.


Ny tjänst förenklar för den som anlitar redovisningsbyrå för att deklarera

Skatteverket lanserar i år en ny tjänst som underlättar för företagare som tar hjälp av sin redovisningsbyrå för att deklarera.

Den nya tjänsten gör det möjligt för redovisningsbyrån att göra klart hela deklarationen digitalt utom själva godkännandet.
Det gör företagaren själv med hjälp av sin e-legitimation, det går dessutom att få mer tid på sig att deklarera genom att skaffa en digital brevlåda senast 1 mars.


Brådskande information från Skatteverket 25/1-18

Utskick med fel betalningsdatum

På grund av ett tekniskt fel har ett antal utskick från Skatteverket inte gått iväg i rätt tid till mottagarna.
Därför får cirka 8 000 företag i dagarna beslut om skatt att betala, moms och arbetsgivaravgift, med förfallodag som redan är passerad eller infaller inom kort.

Skatteverket kommer att flytta fram förfallodagen 30 dagar och se till att ingen ränta påförs.
Vi beklagar det inträffade och ber om ursäkt för den oro som vårt brev kan ha orsakat, du som är berörd kommer inom några dagar att kunna se din nya förfallodag på skattekontot.

Frågor kring detta hänvisas till Skatteverket


Champagnetomten

Champagnetomten 🍾🎅 gör storstilad entré idag